Trzecia odsłona serii dzienników deweloperów gry Frostpunk 2 została wydana, nosi ona tytuł „City Unbound” i skupia się na negocjacjach oraz zarządzaniu różnymi frakcjami w grze.
Zespół 11 bit studios stwierdza: „W Frostpunk 2, sam potrzebę przeżycia nie jest już wspólnym celem, który jednoczy społeczeństwo. Ludzie dzielą się na frakcje, z różnymi, często sprzecznymi punktami widzenia, z którymi musisz się zmierzyć. Jako zarządca, to od Ciebie zależy równowaga między różnymi frakcjami.”
Deweloper dodaje: „Wzrost poparcia lub niechęci frakcji wpływa na system nazwany Zeitgeist, który służy jako ogólny krajobraz ideologiczny twojego miasta. Ma to duże wpływ na przebieg gry i będzie bliżej opisane w przyszłych odcinkach „City Unbound”.
Gracze będą głębiej zagłębiać się w różne warstwy Drzewa Idei i Zeitgeistu – ogólny krajobraz ideologiczny ich miasta – który będzie kształtowany przez to, jak radzą sobie z frakcjami i poruszają się między ich sprzecznymi ideami.
Ponieważ frakcje stają się jedną z najważniejszych nowych funkcji, deweloperzy skupią się również na tym, jak Rada funkcjonuje, gdzie rozgrywają się intrygi polityczne, oraz praktyczne sposoby odzyskiwania ziem lodowatej z lodowatej dziczy.
Frostpunk 2 podnosi gatunek miasta-survival na zupełnie nowy poziom. W Frostpunku naszym największym wrogiem była natura, teraz jest to ludzka natura. Zadaniem gracza jest zarządzanie frakcjami i dużymi dzielnicami miasta, każda z własnymi niekończącymi się potrzebami i żądaniami. Walka o przetrwanie nie jest już tym, co łączy Twoje społeczeństwo. W miarę jak wzrasta siła frakcji, to Ty, zarządca miasta, musisz pośredniczyć między rywalizującymi interesami i kierować swoim miastem ku stabilności.
Możesz dowiedzieć się o kompozytorze Frostpunk 2 tutaj. Gra pierwotnie planowana była na lipiec, ale niedawno została przełożona na wrzesień.
Frostpunk 2 zostanie wydany 20 września na PC, a od pierwszego dnia będzie dostępny w PC Game Pass, z premierą na konsolach następującą później