Deweloper Polyarc ogłosił, że gra „Moss” oraz „Moss: Book II” otrzymają ulepszenie wizualne i gameplayowe dla Meta Quest 3S.
„Jest bardzo ekscytująco być w stanie wdrożyć pierwszą aktualizację do gry Moss na Meta Quest od czasu jej premiery” – powiedział Josh Stiksma, dyrektor ds. projektowania w Polyarc. „Mimo że uważamy, że Moss nadal ustala wysoką poprzeczkę dla wizualizacji wewnątrz zestawów VR dzięki pracy, którą wykonał nasz zespół podczas jej tworzenia, nowa technologia sprzętowa dała nam możliwość jeszcze bardziej zanurzyć gracza w świecie gry. Uaktualniona wizualizacja kluczowych obszarów ulepszy wodę, animuje strony książki i dodatkowo zwróci uwagę na wysokiej jakości efekty wizualne i interakcje.”
W filmie przedstawiającym głównego inżyniera Polyarc, Brendana Walkera, gracze mogą zobaczyć rozpakowanie Quest 3S, a także dowiedzieć się o ulepszeniach technicznych, jakie mogą oczekiwać w obu grach.
Gracze, korzystający z nowego sprzętu, będą mogli cieszyć się grą Moss, która nie otrzymała aktualizacji od momentu premiery na Quest 1, renderowaną z rozdzielczością 150% oryginału, co pozwoli Polyarc korygować kolory wizualizacji, tworząc zgodność z wersją PC gry. Oprócz korekt oświetlenia w bardziej mrocznych obszarach gry, wiele efektów wizualnych otrzyma również znaczące aktualizacje, w tym realistyczna woda i animowane strony książki, aby dopasować Moss do Moss: Book II, która pierwotnie została wydana na sprzęcie Quest 2 od Meta.
Dla graczy szukających bardziej zrelaksowanego doświadczenia gry, aktualizacja umożliwi pominięcie walki zarówno w Moss, jak i Moss: Book II. Nowa funkcja pozwala ominąć całą walkę lub tylko jej fragmenty – według preferencji gracza. Ten dodatek ma na celu ulepszenie doświadczenia dla tych, którzy nie są przyzwyczajeni do walki, lub którzy po prostu jej nie lubią. Dzięki temu, dzięki Quest 3S, nowa fala graczy VR może wyruszyć w swoją przygodę książkową z Quill, ciesząc się bardziej zrelaksowanym, narracyjnie prowadzonym doświadczeniem puzzle-platformówkowym.
„Zawsze wyobrażaliśmy sobie doświadczenia graczy z Moss jako wspaniałe, w trakcie których odkrywają nasz bogaty świat i tworzą emocjonalne połączenia z naszymi postaciami” – powiedział Stiksma. „Więc witając nowych graczy w VR, którzy mogą nie być zainteresowani walką z wrogami ani stresem, jaki to może przynieść, opracowaliśmy sposób, aby mogli przejść dalej, jeśli woleliby. Jesteśmy bardzo zadowoleni z początkowej reakcji, jaką otrzymaliśmy na tę funkcję podczas wewnętrznych testów.”
„Moss” i „Moss: Book II” są już dostępne na zestawy VR. Zapraszamy każdego miłośnika gier w wirtualnej rzeczywistości do odwiedzenia oficjalnej strony Meta, aby uzyskać więcej informacji o grze i możliwość jej nabycia